Branded workspace

Een branded workspace is een werkplek waarin de kernwaarden van je bedrijf optimaal naar voren komen. Dit geeft zowel de klant als je medewerkers de ultieme merkbeleving. In een goede branded workspace herken je meteen de ziel van je merk.

Lorum ipsum

Het interieur is een belangrijk onderdeel van de identiteit van een organisatie. Hoe komen de werkplekken van je medewerkers eruit te zien? En in wat voor omgeving ontvang je klanten? Maasdam creëert ruimtes die exact de juiste merkbeleving uitstralen. Groots
en meeslepend of juist klein en subtiel. Als hoofdrol in het ontwerp of juist genuanceerd vanaf de zijlijn. Wij maken de vertaalslag van jouw identiteit naar de ruimte. Zo komt jouw merkidentiteit centraal te staan in de inrichting en komt je merk nóg meer tot leven.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

Branded workspace: een merkwaardige omgeving

Een branded workspace is meer dan je bedrijfsnaam in hippe letters op de muur en koffiekopjes met het logo. Branded workspaces laten klanten zien én voelen dat het merk zich bewust is van haar identiteit en dat ze die ook op een vertrouwenwekkende manier kan uitstralen. Dit zit hem bijvoorbeeld in ruimtelijke indeling, kleurgebruik en keuze van materialen. Een merkwaardig interieur is in feite een merk-waardig interieur: een werkomgeving die tot in detail past bij de merkwaarden van de organisatie.

Medewerkers zijn zich hierdoor altijd bewust van de kernwaarden van de organisatie, veel beter dan wanneer deze verteld worden. Dit leidt vaak tot productiviteitswinsten en hogere medewerkersbetrokkenheid. En dat leidt weer tot lager (ziekte)verzuim.

Download de Whitepaper

‘Een merkwaardige omgeving’

Als je meer wilt lezen over het effect van een branded workspace op klant en medewerker.

De vertaalslag naar een branded workspace

Hoe vertaal je de kernwaarden van een organisatie naar een branded workspace? Hiervoor gebruiken we bij Maasdam verschillende marketing- en strategiemodellen, bijvoorbeeld op basis van het kwadrant van Jung. Is je merk bijvoorbeeld extravert, dan past een kantoortuin of een indeling met ruime zichtlijnen, rondingen en felle kleuren. Bij een introvert merk passen gesloten ruimtes, klassiek meubilair en rustige kleuren weer beter. Met de kennis over jouw merk gaan onze architecten aan de slag.

Branded workspace: het topje van de piramide van Maasdam

Waarschijnlijk ken je de piramide van Maslow wel. In dit model worden de behoeften van mensen gerangschikt. Zodra een bepaalde basisbehoefte goed is ingevuld, verleg je als mens de focus naar een behoefte hoger in de piramide. Heel simpel gezegd: je legt eerst een grondige basis, een fundament. En vanuit daar werk je omhoog.

De 7 beloften van Maasdam

Een pand (her)inrichten doe je niet elke dag. En als het goed is ook niet elk jaar. Maasdam heeft ruime ervaring met het inrichten van werkplekken van allerlei soorten opdrachtgevers. Of het nu gaat om een totaalinrichting van het hele pand of een gedeelte van de ruimte: we doen het allemaal. En hoe divers onze opdrachtgevers ook zijn, een aantal wensen en waarden zagen we steeds weer terug. Daarom hebben we 7 belangrijke beloften aan iedere opdrachtgever. Zo weet je precies wat je van ons kan verwachten en waar je ons altijd aan mag houden. Een van die 7 beloften van Maasdam is dat we jouw merkidentiteit centraal in de inrichting zetten.

Branded workspace: voorbeeld uit ons portfolio

Zin in een voorbeeld uit de praktijk? Bij Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn sloot de uitstraling van het pand niet meer aan bij de vernieuwde organisatie. Maasdam paste de inrichting aan en trok de uitstraling over de verschillende verdiepingen gelijk: modern, toegankelijk en dynamisch. Benieuwd hoe het is geworden? Bekijk de nieuwe branded workspace van Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn.